بعض الشيء عن كل شيء © Asmaa Khairy

بدأت الأحداث 19 نوفمبر 2011 ، كان عندي 18 سنة و شوية شهور ،عايشة بره مصرو وبدرس، مفيش في ايدي حيلة.

طريقتي الوحيدة للمساعدة لقيتها في نقل احتياجات المستشفى الميداني للناس على مدار 24 ساعة من خلال هاشتاج

#tahrirneeds

 بدأت الأحداث 19 نوفمبر 2011، كان عنده 17 سنة ، عايش في مصر، بيشتغل صنايعي باليومية.

كان  بيجيب حاجات للمستشفى الميداني و بيروح ينقل المصابين من مكان ما يقعو للمستشفى

يوم  21 نوفمبر 2011 كنت ع الكمبيوتر بنقل الاحتياجات زي ما بعمل كل يوم طول الاحداث ما هي مستمرة

يوم 21 نوفمبر 2011، اشترى بيوميته شاش و قطن و راح وداهم المستشفى و وهو بينقل المصابين خد رصاصة في راسه و راح مكان احسن من اللي احنا فيه.

النهارده 9 نوفمبر 2012 أنا عندي  19 سنة و شوية شهور و باقي 10 ايام على ذكرى الأحداث، و هو مش موجود.

هو اسمه عادل امام.. 

افتكروهم…

خاطرة :  نفسي مكونش أنا سبب في موته، أو موت حد شبهه معرفش اسمه !
خاطرة ثانية : أنا مقدرتش أقول حاجة لأنه مفيش حاجة تتقال،لكن ده لازم يتحس …

مقالات ذات صلة 

البلد | وداع عادل إمام 

ماعت | شهدائنا.. أبطالنا 

ماعت | وطن عادل 

Comments on: "أنا و اللي مات عشاني .." (7)

  1. أنتي عمرك ماكنتي سبب في موته لأن #tahrirneeds ساعد ناس كتير جدا ومن غيره كان زمان في ناس أكتر ماتت, أنتي عملتي اللي في اديكي واللي تقدري عليه على الرغم من أنك بعيدة عن مصر ومن قلة حيلتك, متشيلش ذنب مش ذنبك ده أولا وثانيا عادل ربنا كرمه بمكان أحسن من اللي احنا فيه

    ملحوظة: عادل ماماتش بسببك أو بسبب #tahrirneeds عادل استشهد عشان الثورة وعشان هو فضل مساعدة الناس على حياته .. متلوميش نفسك

  2. الموضوع صعب اوي يا اسماء

    متهيألي دورك ميقلش عن دوره في شيء و انتوا الاتنين بتكملوا بعض وملكوش ذنب على بعض هو مات لأجل فكرة و انتي لسة عايشة عشانها الموضوع صعب بس متهيألي ان انتي لسة عايشة عشان كدة و هو مات عشان كدة مش عارف

  3. Reblogged this on and commented:
    في ذكرى احداث محمد محمود أسماء خيري تكتب : انا و اللي مات عشاني

  4. بدأت الأحداث فى حوالى الساعة السابعة والنصف صباح السبت (19 نوفمبر ) ، بالتوقيت المحلي ،، حين دخل الميدان مئات من رجال الشرطة والمرور والعمال ، وطلبوا من المعتصمين ترك الميدان ،،وحاول العمال إغراق وسط الميدان بالمياه ، لكن المعتصمين رفضوا إنهاء اعتصامهم. يذكر أن هذا الاعتصام هو إعتصام مصابى الثورة الذين اهملت الدولة علاجهم ورعايتهم ،، وأن هذا الاعتصام بدأ منذ نحو اسبوع (11\11\2011) فى الميدان ،، ثم انضم إليهم بعض المتضامنين معهم يوم الجمعة (18 نوفمبر ) .

Leave a Reply

Tag Cloud

